24.03.2016

Jak się zmotywować? Kilka cennych porad


Witajcie!

Ostatnimi czasy choroba rozłożyła na plecy 90% społeczeństwa. Nie, niestety nie byłam w tej szczęśliwej dziesiątce. W związku z tym miałam trochę czasu by poleniuchować w domu i... porozmyślać. Nadchodzi wiosna, czas zmian, pierwszych kwiatów i śpiewu ptaków. Uwielbiam, gdy przyroda budzi się do życia. Nie mogę się doczekać, aż świat stanie się zielony.

Jeżeli ktoś jeszcze nie zmotywował się do zmian, teraz jest ostatni dzwonek. No bo kiedy, jak nie teraz?! Jak sobie przypomnę moje maszerowanie w śnieżycy na siłownię to aż wstyd teraz się nie wybrać. Potrafiłam się zmotywować w styczniu, to teraz odpuszczę? I jeszcze jedno... Skoro ja, najlepsza w odkładaniu na później i przerywaniu każdego działania w połowie nadal się nie poddałam, to TY na pewno sobie poradzisz!



Postaw siebie przed faktem dokonanym. Ja tak zrobiłam, kupując karnet na siłownię na 3 miesiące. Jak następnym razem nie będzie Ci się chciało iść na trening to przynajmniej poczujesz stratę pieniędzy w portfelu - może to sprawi, że nie odpuścisz tak łatwo? Na mnie taki rodzaj motywacji zadziałał i zrzuciłam większość oponki, którą nagromadziłam w zeszłym roku przez w miarę możliwości systematyczne uczęszczanie na zajęcia fitness. Zaczynałam nawet bawić się w ćwiczenia siłowe, ale zabrakło mi czasu. Zdecydowałam, że wolę więcej dać z siebie na pole dance, a zajęcia fitness powoli zamieniły się w ćwiczenia samodzielne z dużą dawką stretchingu.

Spróbuj ustalić wspólne cele z chłopakiem, najlepszą przyjaciółką, rodzeństwem. Wsparcie jest ważne w postanowieniach, więc jeżeli będziecie działać razem, wzajemnie się motywować i wymieniać doświadczeniem oraz postępami wzmocni to Waszą więź i napędzi do jeszcze większych wyzwań. Może to również być grupa wsparcia założona na Facebook'u. Musisz spróbować co da Ci najlepsze wyniki, co Cię nakręca na więcej. Każdy jednak znajdzie coś dla siebie, bo metod jest wiele :-)


Nagradzaj się. Jeżeli starasz się schudnąć, to oczywiście nie największym czekoladowym deserem, jaki tylko istnieje ;-) Drobna przekąska nikomu nie zaszkodzi, a nawet przyspieszy metabolizm. Warto więc nagrodzić się za pewne cele. Drobna biżuteria, jakaś bielizna czy nowa torebeczka również są świetnym prezentem, który można sprawić samej sobie. Jeżeli uważasz, że zasługujesz - nagrodź się sama. Wysoki poziom szczęścia gwarantowany!

Nie stawiaj zbyt wysokich celów na początek, a kilka mniejszych. Ławiej i szybciej je osiągniesz, niż jeden wielki, co sprawi, że będziesz zadowolona i zmotywowana przez cały czas. Nie od razu Rzym zbudowano. Mniejsze cele dają poczucie spełnienia, którego brakuje w oczekiwaniu na jeden, duży cel. Polecam ustalenie planu, do czego dążymy, drogi. Łatwiej będzie wtedy się skupić na danym kroku, który doprowadzi nas do wyznaczonego miejsca. Wydaje mi się, że jest to najlepszy sposób na motywację, który działa na każdego!


W połączeniu tych wszystkich porad razem jesteś skazana na sukces! Pamiętaj, że wyzwanie to nie wyrok, tylko okazja, by dać z siebie wszystko i zdać sobie sprawę z własnej wartości. Cele są fajne :-)

Źródło zdjęć: Pinterest

4 komentarze:

  1. Wow! Świetny post! Dał mi lekkiego kopa, bo troszkę się rozleniwiłam ostatnio ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzenia mojej stronki oraz do wzajemnej obserwacji? ;)

    http://marta-zacny.blogspot.com/2016/03/czern-koszula-w-krate-i-superstary_24.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, że udało mi się kogoś zmotywować ;-)
      U Ciebie bywam regularnie :)

      P.S. Bardzo podoba mi się ta ostatnia, młodzieżowa stylizacja!

      Usuń
  2. Świetny artykuł, o motywacji mówi się wiele w teorii jednak ciężko jest to wszystko przełożyć na praktykę. Każdego człowieka motywuje co innego - ludzie różnią pod względem wartości życiowych i priorytetów. Najważniejsze tak jak napisałaś - wyznaczać sobie małe cele, które przybliżą nas do osiągnięcia szczytu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Kasiu za komentarz! cieszę się, że post Ci się spodobał :) zapraszam na więcej :)

      Usuń

Napisz, co sądzisz :)

Copyright © 2016 MIMICZKA , Blogger