8.03.2014

5 najlepszych pomysłów na smaczny i zdrowy obiad



***



1. Makaron pełnoziarnisty z sosem brokułowo-szpinakowym i serem feta


Uwielbiam makaron, dlatego wybieram wersję pełnoziarnistą i dodaję do niego brokuły. Rzadko robię wersję z samym serem, gdyż jest on ciężkostrawny i nie do końca zdrowy. Jednak moje serce podbija wersja z sosem szpinakowym (szpinak + jogurt + przyprawy), a do tego te brokuły... Palce lizać! Najlepiej zrobić podwójną porcję i mieć jako dwa posiłki w ciągu dnia :)






2. Sałatka z kurczaka, sałaty, sera feta, pomidorów i migdałów



Genialne połączenie kurczak + pomidor + feta + migdały. Przemyciłam do tego jeszcze sałatę, żeby nabrało troszkę kolorów i było objętościowo więcej. Smak na piątke z plusem!






3. Mozzarella z ogórkiem w sosie jogurtowo-koperkowym z pieczonymi ziemniaczkami




Zaszaleć można raz na tydzień i upiec ziemniaczki z przyprawami. Wbrew pozorom ziemniaki wcale nie są tuczące, gdy nie są ugotowane i mieszane z panierowanym, smażonym na oleju kotletem ;) Są bardzo zdrowe, a najlepiej jest podgotować je tylko do wrzenia i wtedy przerzucić do piekarnika. Ogórek rozpływa się w ustach z takim lekkim sosem, a mozzarella to genialne źródło białka. Najlepiej dodać jeszcze odrobinę oliwy do ziemniaków i voila! Danie gotowe :)







4. Zupa krem


Dowolne warzywa, z jogurtem, przyprawione. Prosta, zmiksowana, bogata w witaminy i przepyszna zupa. Czego chcieć więcej? :) Jest bardzo sycąca i szybka w przygotowaniu. Codziennie możemy wybierać pomiędzy różnymi warzywami i szukać nowych smaków. Pomysły na zupę krem nigdy się nie kończą i zawsze są świetne. No i nie da się jej spalić... Raczej się nie da ;)




5. Łosoś w orzechowej skorupce z puree ziemniaczanym z przyprawami i warzywami




Zastrzyk Omegów w tym daniu! Łosoś i orzechy, szał! Przepysznie chrupiąca panierka, może być orzechowo-paprykowa, ziołowa albo z cytryną. A pod zdrową panierką zapieczone, miękkie wnętrze różowego łososia. Narobiłam smaku? To nie koniec! Jeszcze ziemniaczki! Uczta dla podniebienia, można sobie pozwolić na małą porcję raz w tygodniu ;)




Smacznego!



***



Zdjęcia poglądowe, nie mojej własności, przedstawiające niektóre składniki z wymienionych przeze mnie dań. Zdjęcia nie przedstawiają posiłków polecanych przeze mnie, tylko ich namiastki.

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Masz rację, jest delikatnie, lekko i bardzo intensywnie :)

      Usuń
  2. Zupa krem dziś u mnie na obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten łosoś do mnie zdecydowanie przemawia. Ostatnio bardzo go polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. ten łosoś wygląda meeeega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po inspirację na smaczne posiłki proponuje zaglądać na stronę https://www.facebook.com/AllevoJedzIChudnij/app_387030424731412 tu jest kopalnia fajnych przepisow :)

    OdpowiedzUsuń

Napisz, co sądzisz :)

Copyright © 2016 MIMICZKA , Blogger